x

Новото законодавство на ЕУ може да ги врати батериите што можат да се заменат од корисникот

Категорија: Занимливости Објавено на 22 Декември, 2022 од GSM.mk

ЕУ прво ќе ги принуди производителите на паметни телефони да ги отворат своите уреди за продавници за апликации од трети страни од јануари 2024 година, потоа ќе го направи USB-C задолжителен за пренослива електроника почнувајќи од крајот на 2024 година, сега достигна привремен договор кој ќе бара преносните уреди да имаат батерии што може да ги заменат корисникот.

Договорот опфаќа батерии од речиси сите големини – од преносни батерии, батерии за стартување, осветлување и палење за возила (батерии SLI), батерии за лесни транспортни средства, (LMT, мислам електрични скутери и велосипеди), батерии за електрични возила (EV), па дури и индустриски батерии.

Оваа легислатива - доколку помине - ќе им даде на производителите 3 и пол години да ги преработат своите преносливи уреди на таков начин што корисниците можат лесно да ги отстранат и заменат нивните батерии.

Батериите што може да се заменат од корисникот порано беа норма на паметните телефони, но овие денови тие се многу ретки. За заедничкиот фактор на формата на лентата што треба да биде релативно лесно прилагодување - можни се дури и отпорност на прашина и вода, како што беше потврдено од неодамнешните телефони Xcover на Samsung и слични уреди.

The Samsung Galaxy Xcover6 Pro is rated IP68 and MIL-STD-810H - and it has an easily removable battery

Телефоните што се преклопуваат можеби се предизвик, бидејќи тие често имаат две посебни батерии, по една во секоја „половина“ за да се балансираат просторот и тежината. Тие се поврзани со кабли со лента и ќе биде тешко да се дојде до дизајн кој овозможува лесен пристап до корисниците. Креаторите ќе имаат 3 и пол години да го сфатат - повторно, ако и кога законодавството ќе биде одобрено од Парламентот и Советот на ЕУ.

Секоја батерија ќе треба да носи етикети и QR-кодови кои содржат информации за капацитетот, перформансите, издржливоста, хемискиот состав и симболот „посебна колекција“. Исто така, батериите ќе имаат дигитални пасоши со информации за општиот модел на батеријата, како и за индивидуалната батерија.

Овој договор беше силно поттикнат од еколошките грижи. Планот поставува минимални нивоа на рециклирани материјали за батерии: 16% за кобалт, 85% за олово, 6% за литиум и 6% за никел.

New EU legislation can bring back user-replaceable batteries

За да се поттикне процесот на рециклирање, ЕУ ќе бара да се собираат старите батерии: најмалку 45% од старите батерии мора да се соберат (бесплатно) до 2023 година, 63% до 2027 година и 73% до 2030 година за преносни батерии. За LMT батериите бројките се 51% до 2028 година и 61% до 2031 година.

Всушност, сите други батерии, вклучително и електрични и индустриски, мора да се собираат без трошоци за потрошувачот без оглед на нивната марка, потекло и состојба. Исто така, од производителите кои ги продаваат своите производи во ЕУ ќе се бара да развијат политика за длабинска анализа за „да се решат социјалните и еколошките ризици поврзани со набавката, преработката и трговијата со суровини и секундарни суровини“.

Известувачот Ахил Варијати (S&D, IT) рече: „За прв пат, имаме законодавство за циркуларна економија што го покрива целиот животен циклус на производот - овој пристап е добар и за животната средина и за економијата. Се договоривме за мерки кои во голема мера имаат корист за потрошувачите: батериите ќе функционираат добро, ќе бидат побезбедни и полесно ќе се вадат. Нашата севкупна цел е да изградиме посилна индустрија за рециклирање во ЕУ, особено за литиум, и конкурентен индустриски сектор како целина, што е клучно во наредните децении за енергетската транзиција и стратешката автономија на нашиот континент. Овие мерки би можеле да станат репер за целиот глобален пазар на батерии“.


Преземањето на овој текст или делови од него без непосреден договор со редакцијата на ГСМ Медиа значи експлицитно прифаќање на условите за преземање, кои се објавени тука.